Bel me terug

We nemen binnen 4 kantoor-uren contact met u op.

Blog

Welkom bij de blog van Bereikdebouw geschreven door media adviseurs, experts en marketingmanagers uit de bouwsector. Met deze blog willen wij u adviseren, inspireren en helpen met het maken van de juiste keuzes voor uw marketing campagnes. De blogs gaan voornamelijk over marketing keuzes binnen de bouw, vastgoedmarkt, architectuur en installatie wereld. Met meer dan 45 jaar ervaring binnen deze branche willen wij onze kennis graag met u delen.

Hieronder vindt u de meest recente blogartikelen. Als u op de link klikt kunt u verder lezen. 

We wensen u alvast veel leesplezier en aarzel niet om contact met ons op te nemen. 

ferdiverbeek@vakmedianet.nl

De kans om jouw doelgroep op het juiste moment te bereiken

De kans om jouw doelgroep op het juiste moment te bereiken

Een grote groep van beslissers bereiken die zich bezighouden met jouw vakgebied? Dan bieden de Cobouw Thema Specials een uitstekende mogelijkheid, zowel in print als online. 

Lees verder

Contentmarketing in de bouwkolom; meerwaarde of niet?

Contentmarketing in de bouwkolom; meerwaarde of niet?

Contentmarketing hoor je in de bouw ook steeds vaker terugkomen. Maar hoe schrijf je content die ook succesvol is voor je marketingstrategie? Rick Kester beschrijft in deze blog een aantal contentmarketing tips.

Lees Verder

Communicatie sterker gefundeerd met videobeeld

Communicatie sterker gefundeerd met videobeeld

Uit onderzoek in 2015 is ook gebleken dat ongeveer 39% van de toeschouwers eerder een video deelt dan een stuk tekst, waarbij 36% een ‘comment’ geeft aan de video en 56% een ‘like’. Dat betekent dat het aantal mensen dat met een video wordt bereikt hoger ligt dan bij de gemiddelde tekst.

Lees Verder

3 manieren om social media in te zetten voor jouw bedrijf

3 manieren om social media in te zetten voor jouw bedrijf

Als bedrijf is het leuk om met jouw klanten te delen waar je mee bezig bent. Je bent tenslotte trots op jouw bedrijf en dat je wil je laten zien. Maar hoe doe je dat? Via social media zijn er een aantal manieren waarop je dat eenvoudig kunt doen.

Lees Verder

De bouw bewegend in beeld

De bouw bewegend in beeld

Volgens recent onderzoek bestaat in 2019 80% van al het internet verkeer uit online video's. De consumptie van online video's is en blijft dus groeiende. Een goede manier om je doelgroep te bereiken. Uit een ander onderzoek bleek dat websites met video op de meeste productpagina's een groei van 68% in orderwaarden dan websites met slechts enkele productpagina's met video. Wat zijn hierin de mogelijkheden voor de bouwsector?

Lees Verder

7 tips voor een goede mailing

7 tips voor een goede mailing

Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 ontvangen Nederlanders gemiddeld 79 emails per week. Bijna de helft van deze emails zijn van commerciele aard. Volgens hetzelfde onderzoek geeft 66% van de Nederlanders aan dat het voorkeurskanaal voor reclame via de email is. Dit is het best scorende medium. Kortom, email biedt kansen maar hoe haal je het meeste rendement uit je mailings?

Lees Verder

Online video: 3 moderne, simpele middelen

Online video: 3 moderne, simpele middelen

Youtube is de grootste zoekmachine na Google en de consumptie van online video's is nog altijd groeiende. Daarmee zijn online video's een mooie tool om je publiek te bereiken, zeker ook omdat de bouwsector zich zo goed leent om je visueel in de spotlight te zetten. Welke middelen kan je voor online video in de bouw het beste inzetten?

Lees verder

Aan de slag met twitter

Aan de slag met twitter

Je wilt aan de slag met Twitter. Het account is ingericht. Je hebt een goede profielfoto en een mooie headerfoto, je volgt een aantal mensen en je hebt zelfs al wat volgers. En nu? Nu kun je beginnen met twitteren. Ik help je een beetje op weg.

Lees meer

Contentmarketing voor B2B

Contentmarketing voor B2B

Contentmarketing hoor je tegenwoordig overal. Wat is het en waarom zou je ermee beginnen? Deze blog gaat in op de afwegingen voor Contentmarketing voor B2B en geeft tevens tips voor het maken van waardevolle content voor professionals.

Lees Verder

Online video, waarom zou ik?

Online video, waarom zou ik?

Online video's worden steeds meer bekeken, ze zijn razendpopulair. Er zit dus een grote potentie en daarmee een kans voor marketeers. In deze blog gaan we in op 4 marketing overwegingen voor het gebruik van online video.

Lees verder

7 tips om als (bouw)bedrijf meer uit Instagram te halen

7 tips om als (bouw)bedrijf meer uit Instagram te halen

Iedereen weet inmiddels dat social media een manier is om je publiek makkelijk te bereiken. Bijna elk bedrijf heeft wel een Facebook en Twitter account maar Instagram is nog niet zo vanzelfsprekend. En dat is zonde, want met ruim twee miljoen gebruikers in Nederland (wereldwijd zelfs meer dan 500 miljoen) is Instagram een kanaal dat je niet moet onderschatten. 

Lees verder

Hoe krijg je meer volgers op Twitter?

Hoe krijg je meer volgers op Twitter?

Volgens het Social Media onderzoekrapport 2016 van Newcom maken 2,6 miljoen Nederlanders nog altijd gebruik van Twitter. Een kanaal met potentie dus, maar dan moet je wel gezien worden tussen de vele tweets die online verschijnen. Een belangrijke stap hierin is het aantal volgers dat je hebt. Daarom in deze blog tips en tricks om meer volgers op Twitter te krijgen.

Lees verder