Bel me terug

We nemen binnen 4 kantoor-uren contact met u op.

Aan de slag met twitter

Je wilt aan de slag met Twitter. Het account is ingericht. Je hebt een goede profielfoto en een mooie headerfoto, je volgt een aantal mensen en je hebt zelfs al wat volgers. En nu? Nu kun je beginnen met twitteren. Ik help je een beetje op weg.

Prikkel met beeld
Niets is zo saai als alleen tekst. Gebruik daarom beeld en tekst in je tweet. Als bouwbedrijf heb je ongetwijfeld genoeg mooie projecten die het waard zijn om met de wereld te delen. Gebruik dat beeld dan ook! De ontvanger wordt veel sneller geprikkeld als er tussen alle tekstberichten in zijn tijdlijn een mooie foto langskomt. En zal sneller stoppen met scrollen om dit bericht te bekijken.

Gebruik hashtags in je tweets
Zorg dat je hashtags in je tweets gebruikt. Andere twitteraars kunnen de hashtags gebruiken om op te zoeken. Wil iemand iets weten over het onderwerp #bouw en jij hebt net een tweet verstuurd met diezelfde hashtag erin dan is de kans groot dat jouw tweet voorbijkomt in de zoekresultaten. Let er wel op dat je niet voor bijna elk woord in de zin een hashtag zet. De zin wordt daardoor onleesbaar en dan schiet je het doel voorbij.  

Stel een vraag
Wil je interactie met je volgers? Stel dan eens een vraag in een tweet. Hierdoor lok je een reactie uit onder je volgers. Of vraag om advies. Mensen geven graag hun mening en willen graag helpen. Laat je volgers bijvoorbeeld kiezen wat jouw nieuwe headerafbeelding wordt. Of geef twee opties voor een voorkant van een brochure en laat jouw volgers de keuze maken.

Noem andere twitteraars in je tweets
Tweet je over een bepaald project? Noem dan ook eens de opdrachtgever of een bedrijf waarmee je samen werkt. Als zij de tweet interessant vinden en retweeten, dan vergroot je het bereik van jouw tweet. Door een ‘@’ te typen en daarachter de naam die je zoekt, dan laat twitter gelijk opties zien van twitteraars met die naam.

Deel nieuws op twitter
Voor journalisten is twitter nog steeds een grote bron van informatie. Heb je als bedrijf een belangrijk nieuwsbericht, plaats dit dan natuurlijk op je eigen site. Maar vergeet daarna vooral niet, dit bericht ook op twitter te delen met een link naar het bericht op je website. Je kunt op een later moment van de dag een ander aspect van dit nieuws belichten en er nog een keer een tweet over posten. Op deze manier ontstaat er ook meer verkeer naar je website.